Industriële marketing omvat het vakgebied voor marketing van technische en productiebedrijven. De industriële markt verandert in rap tempo. Smart Industry en digitalisering, waaronder Internet of Things, Artificial Intelligence, Big Data en Additive Manufacturing, vormen het nieuwe speelveld. Het is belangrijk om aansluiting te behouden met deze dynamische omgeving, waarbij je aandacht dient te geven aan de twee kernvragen voor je marketingbeleid, ‘Waar ben je goed in?’ en ‘Wat zijn de behoeftes van de markt?’. MagoVision Industrial Marketing gebruik diverse methodes en analyses om de markt- en klantgerichtheid te verbeteren. Denk hierbij aan de marketingstrategie; waar en hoe ga je concurreren, positionering en branding, nieuwe businessmodellen, klant –en marktanalyses (market intelligence) maar ook op de juiste wijze en met regelmaat communiceren met de markt (geïntegreerde marketingcommunicatie) en de juiste aandacht aan de juiste klant (segmenteren). Industriële marketing is een wezenlijk onderdeel van je bedrijfsstrategie en gaat over relevant blijven op de lange termijn. Vanuit haar bedrijfskundige expertise neemt MagoVision dit perspectief mee in de adviezen.
MagoVision levert allround marketingadvies voor het vergroten van jouw kennis maar schroomt ook niet om projectmatig je capaciteitsproblemen op te lossen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een marktonderzoek, lead generatie en klanttevredenheidsonderzoeken. MagoVision begeleidt haar relaties bovendien in het opzetten en stroomlijnen van een passende marketingfunctie of afdeling.